Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı eğitim amaçları:

 

No Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Eğitim Amaçları
PEA1 Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkelerini özümseme, bu ilkeler doğrultusunda mesleki motivasyon ve duyarlılığa sahip olma.
PEA2 Bilimsel araştırma yöntemlerini bilme, mesleğini bu yöntemlere uygun üretilmiş bilgiyle uygulama.
PEA3 Öğrenmeye meraklı, teknolojik ve kuramsal yenilikleri takip eden, niteliğe ve kendini sürekli geliştirmeye odaklı olma.
PEA4 Kültürel farklılıklara duyarlı, diğer bilimsel disiplinlerle ortak çalışabilme perspektifine sahip olma.
PEA5 Etik ve yasal sınırlılıkların farkında olma; öğrenme, araştırma ve uygulamada bu sınırlılıklara duyarlı hareket etme.

 

 

 

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Öğretim Amacı ve Üniversite Özgörevi Uyumuna İlişkin Çarpraz İlişki Tablosu

 

Program Öğretim Amacı Üniversite Özgörevi uyumu

“Evrensel düzeyde bilimsel bilgi üretmek, mesleki açıdan

çağdaşlarıyla rekabet edebilen nitelikli bireyler yetiştirmek ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlamaktır.”

PEA1: Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkelerini özümseme, bu ilkeler doğrultusunda mesleki motivasyon ve duyarlılığa sahip olma. 5
PEA2: Bilimsel araştırma yöntemlerini bilme, mesleğini bu yöntemlere uygun üretilmiş bilgiyle uygulama. 5
PEA3: Öğrenmeye meraklı, teknolojik ve kuramsal yenilikleri takip eden, niteliğe ve kendini sürekli geliştirmeye odaklı olma. 5
PEA4: Kültürel farklılıklara duyarlı, diğer bilimsel disiplinlerle ortak çalışabilme perspektifine sahip olma. 5
PEA5: Etik ve yasal sınırlılıkların farkında olma; öğrenme, araştırma ve uygulamada bu sınırlılıklara duyarlı hareket etme. 5

 

 

 

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Öğretim Amacı ve Fakülte Misyon ve Vizyonu Uyumuna İlişkin Çarpraz İlişki Tablosu:

Program Öğretim Amacı Fakülte Misyonu uyumu

Yeni eğitim teknolojilerini izleyen ve üreten, yenilikçi, yaratıcı, etik değerleri gelişmiş, paydaşları ile etkili bir iletişim ve iş birliği kurabilen, çağdaş anlamda toplumsal dönüşüm sürecinde önderlik rolü üstlenen bir akademik kadro ile ülkemizin ve insanlığın geleceğini biçimlendirecek olan eğitimcileri ve eğitim araştırmacılarını yetiştirmektir.

Fakülte Vizyonu uyumu

Yükseköğretim Kurulu’nun izin verdiği alanlarda, onun öngördüğü programlarla öğretmen yetiştirmektir. Fakültemiz, öğretmen eğitimini ve bu alandaki araştırma ve öğretim etkinliklerini evrensel standartlarda yürüterek ulusumuzun ve insanlığın toplumsal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişimine katkıda bulunan öğretmenleri yetiştirmeyi amaç edinmiştir.

PEA1: Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkelerini özümseme, bu ilkeler doğrultusunda mesleki motivasyon ve duyarlılığa sahip olma. 5 5
PEA2: Bilimsel araştırma yöntemlerini bilme, mesleğini bu yöntemlere uygun üretilmiş bilgiyle uygulama. 5 5
PEA3:Öğrenmeye meraklı, teknolojik ve kuramsal yenilikleri takip eden, niteliğe ve kendini sürekli geliştirmeye odaklı olma. 5 5
PEA4: Kültürel farklılıklara duyarlı, diğer bilimsel disiplinlerle ortak çalışabilme perspektifine sahip olma. 5 5
PEA5: Etik ve yasal sınırlılıkların farkında olma; öğrenme, araştırma ve uygulamada bu sınırlılıklara duyarlı hareket etme. 5 5

 

 

 

 

Tablo. 3.3 Program çıktılarının program öğretim amacıyla ilişkisi

Program Çıktıları Program Öğretim Amaları
PEA1: Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın ilkelerini özümseme, bu ilkeler doğrultusunda mesleki motivasyon ve duyarlılığa sahip olma. PEA2: Bilimsel araştırma yöntemlerini bilme, mesleğini bu yöntemlere uygun üretilmiş bilgiyle uygulama. PEA3:Öğrenmeye meraklı, teknolojik ve kuramsal yenilikleri takip eden, niteliğe ve kendini sürekli geliştirmeye odaklı olma. PEA4: Kültürel farklılıklara duyarlı, diğer bilimsel disiplinlerle ortak çalışabilme perspektifine sahip olma. PEA5: Etik ve yasal sınırlılıkların farkında olma; öğrenme, araştırma ve uygulamada bu sınırlılıklara duyarlı hareket etme.
1.      Bilginin doğasını anlayarak bilgileri değerlendirebilir ve bilimsel bilgi üretimi ile ilgili yöntemleri kullanır. 4 5 5 4 4
2.      Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanının temel kavramlarını, yaklaşımlarını, etik ilke ve değerlerini kavrayarak, bu hizmetlerin toplumsal ihtiyaçlara göre nasıl kullanacağını kavrar. 5 4 5 5 5
3.      Psikolojik danışmanların alt uzmanlık alanlarındaki (okul psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, rehabilitasyon psikolojik danışmanlığı ve ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) rol ve görevlerini analiz eder. 5 3 4 5 4
4.      Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) sistemini kavrayarak; psikolojik danışman bakış açısı ile eğitim ve öğretim hizmetlerinin öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve karakter gelişimlerine etkisini değerlendirir. 5 3 3 4 4
5.      Gelişimsel ve önleyici rehberliğin amacı ve ilkelerini temel alarak, eğitim kurumunun ihtiyacına uygun temel düzeyde PDR programlarını planlar ve uygular. 4 3 3 5 4
6.      PDR alanının etik ilke ve değerlerini, çok kültürlü anlayışını temel alarak; edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çalıştığı kurumdaki danışanların psikolojik sağlamlık ve iyilik hallerini güçlendirmek için alanının temel müdahalelerini (bireysel-grupla psikolojik danışma, psiko-eğitim, konsültasyon, koordinasyon vb.) uygular. 5 3 4 5 5
7.      Önleyici ve koruyucu ruh sağlığı hizmetleri kapsamında dezavantajlı (engelli, göçmen, davranış problemleri, bağımlı vb.) danışanların ihtiyacına uygun temel müdahaleleri planlar ve uygular. 5 3 4 5 5
8.      Yansıtıcı düşünmeyi kullanarak ve öz değerlendirme yaparak bireysel ve mesleki gelişimi için ihtiyaç duyduğu yaşam boyu öğrenme ve sürekli mesleki gelişim süreçlerine katılır. 5 4 5 5 5
9.      Aile üyelerinin gelişimsel ve ani krizler ile baş etmeleri, stresli yaşam olaylarına karşı iyi oluş ve dayanıklılık düzeylerini güçlendirmek için evlilik ve aile psikolojik danışmanlığının temel müdahalelerini planlar ve uygular. 5 3 3 5 4
10.   Sahip olduğu bilgi okuryazarlığı ve dijital okuryazarlığa dayalı olarak öğretim süreçlerinde uygun öğretim teknolojilerini kullanır. 5 4 5 3 4
11.   Bireylerin kariyer gelişimlerine destek olmak için, kariyer psikolojik danışmanlığı ilke ve tekniklerine uygun olarak temel müdahaleleri planlar ve uygular. 5 4 5 4 4
12.   PDR mesleğinin etik ilke ve değerlerini temel alarak, toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda önleyici ve koruyucu ruh sağlığı elemanı olarak rol ve görevlerini yerine getirir. 5 3 3 5 5
13.   PDR alanının temel ilkeleri olan empati, koşulsuz saygı, saydamlık vb. benimseyerek, danışanların kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına duyarlı bir anlayış geliştirir. 5 3 3 5 5
14.   Profesyonel gelişimini sürdürmesini sağlayacak yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. 5 5 5 5 4
15.   Tutum ve davranışları ile PDR alanı temsil edecek bir meslek elemanı olarak topluma model olur. 5 4 3 5 5

 

21 Ağustos 2023, Pazartesi 774 kez görüntülendi